Når det kommer til at få turisterne rundt i hele Nordjylland, er information og investeringer altafgørende, skriver Annette Hyldebrandt, chef for turisme- og oplevelsesøkonomi i HORESTA, i dagens udgave af Nordjyske.

”Vi skal markedsføre de mange unikke muligheder, som man ikke finder andre steder end i regionen, og vi skal konstant udvikle på vores eksisterende trækplastre, samtidig med at vi tilføjer nye. Når det er på plads, skal vi have infrastrukturen, som gør det nemt og smidigt for gæsterne at komme rundt til byer, seværdigheder og attraktioner i landsdelen.”

Hun mener således, at det er positivt, at regeringen og Dansk Folkepartis har lavet en aftale, hvor mere end 100 mia. kr. afsættes til forbedringer af motorveje, nye tog og tunneller på tværs af Danmark. For selvom intentionen har været at løsne knudepunkter med trængselsbelastninger, så er initiativerne også sød musik for turisterhvervet, hvor tilgængelighed er altafgørende, skriver hun.

Analyse: Det vælger danskerne hotel efter

YouGov har undersøgt danskernes holdning til de største hotelkæder og feriecentre i Danmark, og spurgt dem, hvilke kriterier, der er vigtigst, når de booker et ophold.

Ny rapport: Airbnb boomer

Ifølge mediet Skift.com omsatte Airbnb for 33 mia. dollar på booking af private hjem i 2018, og tallet forventes at vokse til 44 mia. dollar i 2019. I 2014 omsatte virksomheden for blot 3,9 mia. dollar.

Byrådsmedlem: Kom med en Uber

”Uber, hvorfor ikke?”. I et debatindlæg i Fyens Stiftstidende 11. august foreslår Pia Offer Madsen (V), byrådsmedlem i Assens Kommune, muligheden for at bruge kørselsapp'en Uber som transportmulighed.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne