Når flere kinesiske restauranter i New York hver dag fylder samtlige stole, så er det ikke fordi, at de har været omtalt i publikationer, blevet bedømt i Michelin-guiden eller delt på Instagram. Det skriver Eater New York.

De når primært gæsterne via mediet WeChat, som er et kæmpe kinesisk medie. Her deler verificerede kinesiske brugere restaurantanbefalinger og restaurantnyheder samt rabatter i New York. På den måde former de restaurantlandskabet i millionbyen, uden størstedelen af befolkningen kender til platformen.

WeChat har flere end 1 mia. brugere, og antallet af kinesere voksede med 50 pct. i den amerikanske storby fra 2000 til 2015.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Kinesiske kokke var tema i P1 Debat

HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, var med i panelet, da DR P1 Debat tirsdag tog problemet med udnyttelse af kinesiske kokke på det danske arbejdsmarked op.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne