Når flere kinesiske restauranter i New York hver dag fylder samtlige stole, så er det ikke fordi, at de har været omtalt i publikationer, blevet bedømt i Michelin-guiden eller delt på Instagram. Det skriver Eater New York.

De når primært gæsterne via mediet WeChat, som er et kæmpe kinesisk medie. Her deler verificerede kinesiske brugere restaurantanbefalinger og restaurantnyheder samt rabatter i New York. På den måde former de restaurantlandskabet i millionbyen, uden størstedelen af befolkningen kender til platformen.

WeChat har flere end 1 mia. brugere, og antallet af kinesere voksede med 50 pct. i den amerikanske storby fra 2000 til 2015.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Klar til årets Danish Travel Awards

For 24. gang arrangerer STANDBY.dk den årlige Danish Travel Awards, og det sker ved et gallaarrangement i Cirkusbygningen i København. Her vil aftenens konferencierer, TV 2-journalisterne Natasja Crone og Rasmus Tantholdt, i år afsløre vinderne af i alt 20 Danish Travel Awards, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne