Når flere kinesiske restauranter i New York hver dag fylder samtlige stole, så er det ikke fordi, at de har været omtalt i publikationer, blevet bedømt i Michelin-guiden eller delt på Instagram. Det skriver Eater New York.

De når primært gæsterne via mediet WeChat, som er et kæmpe kinesisk medie. Her deler verificerede kinesiske brugere restaurantanbefalinger og restaurantnyheder samt rabatter i New York. På den måde former de restaurantlandskabet i millionbyen, uden størstedelen af befolkningen kender til platformen.

WeChat har flere end 1 mia. brugere, og antallet af kinesere voksede med 50 pct. i den amerikanske storby fra 2000 til 2015.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Kæde er først med ny teknologi

I går kunne beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Cecilia Lonning-Skovgaard klippe snoren til McDonald’s-restaurant nummer 89 i Danmark. Og den er speciel af flere grunde. Restauranten har fået hjemme med udsigt over Rådhuspladsen i Industriens Hus, og det er blot et stenkast fra, hvor McDonald’s for snart 40 år siden åbnede sin første restaurant i Danmark.

Aarhus’ bedste spisesteder skal kåres

Mediet i Smag Aarhus har igen sat sig for at finde de bedste spisesteder og smagsoplevelser i byen. Der vil blive kåret vindere af Smagprisen 2018 i hele syv kategorier.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne