Takeaway-kæden Homemate opkøbte i starten af året virksomheden Maaltidet, og tilsammen er selskabet vokset til dobbelt størrelse og 130 ansatte. Selskabernes administration og produktion rykker sammen under et tag i denne uge i Emdrup i København, skriver FødevareWatch.dk.

"Vi er klar til at lave ét fælles udviklingstræk nu, hvor vi har meget kortere fra tanke til handling. Nu trykker vi på knappen, og så gør vi det sammen," siger Niels Andreæ, der står i spidsen for hele forretningen efter at have været direktør for Maaltidet før opkøbet.

Selskabet vil tættere på slutbrugeren ved hjælp af bredere markedsføring og mere fokus på måltidskassen direkte til døren, ifølge direktøren.

Læs hele historien her.

Nyt magasin: Cateringvirksomhed har specialiseret sig i det unikke

Virksomheder og gæster der vil holde konferencer, events, firmaarrangementer og gallamiddage eller noget helt femte i nogle rammer, der er ud over det sædvanlige er cateringvirksomheden Madkastellets spidskompetence. Virksomheden har opbygget et katalog af interessante lokaler, som blandt andet tæller Den Blå Planet og Nationalmuseet. I det nye nummer af Visitor fortæller direktør og medejer Rasmus Pors mere om filosofien bag.

HORESTA-analyse: Take away oplever stor vækst

Danskerne går mere ud og spiser. Vi bruger flere penge pr. udespisebesøg. Restauranterhvervets samlede omsætning stiger. Det kunne HORESTAs adm. dir. Katia K. Østergaard fortælle på TV2 Business onsdag morgen med afsæt i en ny analyse af danskernes udespisevaner.

Københavnerne går oftest på restaurant og henter takeaway

Det er blevet en del af danskernes forbrug at spise ude samt hente mad og drikke fra restauranter, cafeer og barer m.m. I den nyeste opgørelse HORESTA har fået lavet, foretog danskerne 405 mio. besøg på tværs af alle restauranttyper – fra takeaway-kaffe til besøg på gourmetrestauranter - i 2017. Det svarer til 1,6 besøg pr. dansker om ugen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne