Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Turisterne kan forkæle smagsløgene med alt godt fra havet, fjorden og marken, når de besøger området ved Holstebro i Vestjylland. Enheden for Erhverv og Turisme i Holstebro Kommune har udviklet en lang række bookingprodukter i samarbejde med lokale aktører, som står klar med fortællinger om Holstebro-områdets lokale råvarer.
”Der har været en enorm opbakning fra de lokale aktører, som kan se sig selv ind i projektet. De vil gerne synliggøre, hvilke fantastiske madoplevelser, der er i området. Dermed kan vi handle på den store efterspørgsel, der er fra både danske og udenlandske turister på gastrooplevelser. For mange turister har det en stor betydning, at de kan finde gode spisesteder og gastronomi af høj klasse på feriedestinationen, fortæller Susanne Toftegaard Hansen, der er erhvervs- og turismechef i Holstebro Kommune.
Gastronomi og dét at få sat Danmark på verdenskortet som madland er et vigtigt emne netop nu. Regeringen har netop afsat 2 x 3 mio. kr. til indsatsen for at skabe et kendskab til danske fødevarer uden for Danmarks grænser. Indsatsen består af en brandingkampagne i 2019 og 2020, som er målrettet mad- og gastroturister.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026