Det tændte noget i Michael Lauritsen, adm. direktør på Strandhotel Marienlyst, da en chef en dag spurgte ham: "Har du lyst til at lære at tjene penge?" I dag har han skabt millionoverskud på det, han selv kalder hårdt arbejde. "Flid kompenserer for mine manglende lederevner," siger han til Børsen.

"Der er helt sikkert mange ledere, der tilbringer meget tid foran en computerskærm eller konstant svarer på mails på mobilen. Sådan en er jeg ikke. Jeg bruger min tid ude blandt mine medarbejdere og gæster på hotellet. Det er jo hér, virkeligheden er, og hér lærer man virkelig, hvad der fungerer, og hvad der ikke gør," siger han.

Det er lykkedes Michael Lauritsen og holdet på Marienlyst at fordoble omsætningen på to år. Fra ca. 70 mio. kr. i 2016 til 132 mio. kr. i 2018. Han vurderer, at virksomheden i år lander på ca. 6,5 mio. kr. i overskud.

Læs hele historien her.

Her er branchens gazeller

En gazelle er en virksomhed, som i løbet af fire regnskabsår hvert år har haft positiv vækst og samlet set mindst fordoblet omsætningen over de fire år.

Hotel-to-go: Abonnér på hotelydelser i hjemmet

På baggrund af feedback fra hotelgæster lancerer Nordic Choice Hotel i Stockholm en abonnementsordning, så gæster der er medlem af hotellets klub, kan opleve hotel-fornemmelsen hjemme, selv om de for længst er tjekket ud. Det sker til et udvalgt område – Kungsholmen i Stockholm – tæt ved hotellet, skriver Turisme.nu.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne