At tage mod bestillinger fra restaurantens drive thru kræver en medarbejder med godt overblik, når mange ordrer skal organiseres, kommunikeres til køkkenet, håndteres både kunder og kontanter, skriver Washington Post.

Hos Good Times Burgers & Frozen Custard i Denver føler den nyeste medarbejder dog ikke presset. Det er nemlig en computer med kunstig intelligens. Og skulle noget gå galt, kan virksomhedens nye system stadig drives på den klassiske facon, hvor en person spørger til gæsternes ønsker.

Rob Carpenter er idémand til Valyrant AI, der har lavet systemet.

”Systemet fjerner friktion i relationen med gæster og mellem medarbejdere”, fortæller han.

Læs mere om historien her.

Har du fået læst?

HORESTA diskuterede erhvervets mærkesager med medlemmer af Europa-Parlamentet

En stor del af erhvervets rammevilkår afgøres ved den politik, der kommer fra Christiansborg, men indflydelsen fra Europa-Parlamentet og Bruxelles er også af afgørende betydning for hotellerne og restauranternes virke. Derfor er HORESTA en del af den fælleseuropæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, hvor HORESTAs formand Jens Zimmer Christensen også sidder for bordenden.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne