At tage mod bestillinger fra restaurantens drive thru kræver en medarbejder med godt overblik, når mange ordrer skal organiseres, kommunikeres til køkkenet, håndteres både kunder og kontanter, skriver Washington Post.

Hos Good Times Burgers & Frozen Custard i Denver føler den nyeste medarbejder dog ikke presset. Det er nemlig en computer med kunstig intelligens. Og skulle noget gå galt, kan virksomhedens nye system stadig drives på den klassiske facon, hvor en person spørger til gæsternes ønsker.

Rob Carpenter er idémand til Valyrant AI, der har lavet systemet.

”Systemet fjerner friktion i relationen med gæster og mellem medarbejdere”, fortæller han.

Læs mere om historien her.

Har du fået læst?

Trend: Sådan ser fremtiden ud for råvarer i storbyen

Værdien er dobbelt. Man får helt friske råvarer produceret lokalt, så mindskes transporten, og det er endvidere også muligt at få lokale råvarer og diverse microgreens, der normalt ikke dyrkes i området.

Skal hoteller selv køre taxa med gæsterne?

Der er for lang ventetid på taxa, især uden for de større byer, skriver Erhverv+ Fyn. Og problemet er den nye taxalov, som har gjort det uattraktivt at køre taxature uden for byerne, hvor de fleste kunder er.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne