Julemarked, fredagskoncerter og nye vilde forlystelser. Alt sammen oplevelser, som skaber traditioner og tiltrækker gæster til den ikoniske forlystelsespark Tivoli Friheden, som er blevet en god forretning, skriver Jyllands-Posten.

Alene i løbet af de seneste tre år er det lykkedes Tivoli Friheden i Marselisborgskov mere end fordoble sit overskud efter skat. I det seneste regnskab for 2018 leverede forlystelsesparken et overskud efter skat på 4,6 mio. kr., og det er ifølge direktør Henrik Ragborg Olesen meget tilfredsstillende.

”Vi har oplevet en bred fremgang på alle forretningsområder. Men særligt konceptet "Jul i Friheden" og vores koncerter til "Fed Fredag" har været meget succesfulde de seneste år. Vi har gjort meget ud af at bygge nye forlystelser og events, som skaber oplevelser, der bliver til traditioner,” siger han.

Kromand: ”Mentaliteten har ændret sig”

HORESTA fortæller til Euroman, at det er deres indtryk, at det går okay for de finere kroer, som blandt andet satser på et højt madniveau, mens det for de mere værtshuslignende kroer er en anden snak. I en rapport om danskernes udespisevaner fra 2018 fremgår det også, at besøgstallene for eksempelvis caféer er stigende, mens de er dalende for værtshuse og diskoteker.

Sticks'n'Sushi må skrue ned for vækstblusset

Sticks'n'Sushi tager en dyb indånding efter flere års høj vækst. Den succesfulde sushi-kæde kommer ud af året med underskud og sætter de helt store ekspansionsplaner på pause. Fokus er nu på de tre kernemarkeder: Danmark, Storbritannien og Tyskland, skriver Berlingske.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne