Danmark er rykket en plads op på FNs liste over verdens mest lykkelige lande, som udkommer hvert år, skriver Ritzau.

I ”World Happiness Report 2019” ligger Danmark på andenpladsen, kun overgået af Finland.

Danmark har siden den første rapport i 2012 ligget i toppen af listen hvert år.

Det gør lykke til noget, Danmark kan bruge som markedsføring.

”Turister begrunder deres meninger og adfærd med få »associations«. Vi ved for eksempel ikke alt om Bali, så vi forbinder måske primært øen med palmer, strande og dykning,” forklarer Alexander Josiassen, som er professor i marketing og turisme ved CBS.

Har du fået læst?

Forsker: ”Hvordan undgår vi, at turismen bliver ‘ond’?”

De nye tendenser med en voksende middelklasse, der kan og vil rejse for at ‘spilde tiden’, stiller helt nye krav til styring og håndtering af dansk turisme. Tiden må nu være mere end moden til, at kommunerne gør alvor af at få lavet ‘sammenhængende turistpolitiske redegørelser’, der tager den langsigtede globale turisme udvikling alvorligt i et bæredygtigt perspektiv, skriver Peter Kvistgaard, turisme- og oplevelsesforsker, Ph.D. på Turisme.nu.

Turismens Vækstråd: Bæredygtig turisme sker i fællesskab

Regeringen har høje ambitioner for den grønne omstilling i Danmark. I 2030 skal vi have nedbragt CO2-udledningen med 70 pct. Men hvordan får vi sikret en bæredygtig turismedagsorden, således at det bliver en fordel og ikke bliver en økonomisk byrde for det danske turisme- og oplevelseserhverv at bidrage til den grønne omstilling?

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne