Hvad er det første søgeresultat en potentiel gæst ser, når de googler et hotels navn? Ofte er svaret et resultat fra en bookingportal (OTA), og det vil UK Bed & Breakfast gøre noget ved, skriver Travolution.com.

David Weston er formand for foreningen, og han ønsker, at konkurrencemyndighederne gør noget ved problemet. Lige nu er der startet en underskriftsindsamling.

“Denne praksis gør det muligt for OTA’erne at sætte sig på alle de øverste søgeresultater. Også selvom det er søgninger med virksomhedens navn, og uden ejeren har givet tilladelse,” udtaler David Weston.

Bed & Breakfast-ejer Frank McCready fik ad vide af Google, at han kunne få topplaceringen igen, hvis han brugte 900£ (næsten 8.000 kr.) om måneden på annoncering. 

Læs hele historien her.

Undersøgelse: Så mange gæster stjæler hotelmadrasser

Det hører ikke til sjældenhederne, at gæsterne tager toiletartikler med sig fra hotelværelserne, men en ny rundspørge viser, at det ikke bliver ved det. Hoteller har mistet madresser, kunst, kaffemaskiner og meget mere, skriver Independent.co.uk.

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Dansk topdirektør stoppet i international hotelkæde

Et år efter han begyndte som Senior Vice President for de foreløbig 35 Clarion-hoteller, et af de tre varemærker under Petter Stordalens hotelkoncern Nordic Choice Hotels, er danske Christen Bagger netop stoppet.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne