Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvad er det første søgeresultat en potentiel gæst ser, når de googler et hotels navn? Ofte er svaret et resultat fra en bookingportal (OTA), og det vil UK Bed & Breakfast gøre noget ved, skriver Travolution.com.
David Weston er formand for foreningen, og han ønsker, at konkurrencemyndighederne gør noget ved problemet. Lige nu er der startet en underskriftsindsamling.
“Denne praksis gør det muligt for OTA’erne at sætte sig på alle de øverste søgeresultater. Også selvom det er søgninger med virksomhedens navn, og uden ejeren har givet tilladelse,” udtaler David Weston.
Bed & Breakfast-ejer Frank McCready fik ad vide af Google, at han kunne få topplaceringen igen, hvis han brugte 900£ (næsten 8.000 kr.) om måneden på annoncering.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024