I mange af landets store byer har man øget sit fokus på turisme. Det gælder både almindelig turisme og erhvervsturisme. Derfor oplever man et øget pres på hotelkapaciteten i de forskellige byer. I Aarhus og Odense løser man problemet med for få overnatningsmuligheder ved blandt andet at bygge nye hoteller. Det sker som en del af en langsigtet turismestrategi, skriver Aarhus Stiftstidende.

”Vi har været ude at sige, at hvis vi skal have vækst i turismen, skal vi have flere overnatningsmuligheder. Vores strategi står på tre ben, hvor flere overnatningsmuligheder er det ene ben. Tilgængeligheden til Aarhus og branding af Aarhus er de to andre,” siger direktør i Visitaarhus, Peer H. Kristensen.

Som en del af strategien er det vedtaget, at Aarhus får et nyt kongrescenter. Det er planen, at det skal stå klar i 2022-23.

Læs hele historien her.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Airbnb lancerer dyrevenlig oplevelseskategori

Dyreoplevelser er mere end bare en selfie med en hund eller en kattevideo på nettet. Derfor vil Airbnb bringe dyr og mennesker tættere sammen med en ny kategori i deres oplevelsesunivers, skriver Skift.com.

Rejsende vil ikke være del af overturisme

Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne