I mange af landets store byer har man øget sit fokus på turisme. Det gælder både almindelig turisme og erhvervsturisme. Derfor oplever man et øget pres på hotelkapaciteten i de forskellige byer. I Aarhus og Odense løser man problemet med for få overnatningsmuligheder ved blandt andet at bygge nye hoteller. Det sker som en del af en langsigtet turismestrategi, skriver Aarhus Stiftstidende.

”Vi har været ude at sige, at hvis vi skal have vækst i turismen, skal vi have flere overnatningsmuligheder. Vores strategi står på tre ben, hvor flere overnatningsmuligheder er det ene ben. Tilgængeligheden til Aarhus og branding af Aarhus er de to andre,” siger direktør i Visitaarhus, Peer H. Kristensen.

Som en del af strategien er det vedtaget, at Aarhus får et nyt kongrescenter. Det er planen, at det skal stå klar i 2022-23.

Læs hele historien her.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne