Når danskere og turister er ude og nyde sommeren i København er de lette at distrahere – og så slår lommetyvene til.

Derfor lancerer Københavns Kommune nu op til gadefesten Distortion kampagnen Pickpockets Love Distractions. Det sker i samarbejde med Københavns Politi, HORESTA og en lang række af byens store aktører, bl.a. Distortion, Natteravnene, Din Offentlige Transport (DOT), Illum, G4S, Frederiksberg Kommune, Espresso House og Strømma.

”Det er fantastisk, at vi i København oplever færre lommetyverier. Men ligesom i mange andre storbyer har vi stadig en udfordring og skal forsætte med at gøre livet surt for lommetyvene. Vi arbejder tæt sammen med politiet om at forebygge lommetyverier, så København fortsat er et trygt sted for københavnere og turister”, siger overborgmester Frank Jensen (S).

Har du fået læst?

Kæde er først med ny teknologi

I går kunne beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Cecilia Lonning-Skovgaard klippe snoren til McDonald’s-restaurant nummer 89 i Danmark. Og den er speciel af flere grunde. Restauranten har fået hjemme med udsigt over Rådhuspladsen i Industriens Hus, og det er blot et stenkast fra, hvor McDonald’s for snart 40 år siden åbnede sin første restaurant i Danmark.

Hotelmarkedet boomer med mange nye værelser

De danske hoteller var vidner til en overnatningsvækst på over 20 pct. i perioden mellem 2012 og 2016. Til gengæld ændrede den samlede hotelkapacitet sig ikke nævneværdigt. Det sker der dog noget ved de kommende år.

Ishockey og sommervejr gav hotelrekord i maj

Majsolen skinnede historisk mange timer i det danske sommerland, og det var med til at sikre de danske hoteller et rekordhøjt antal overnatninger for denne måned. Nye tal fra Danmarks Statistik viser, at hotellerne havde 4,2 pct. flere overnatninger sammenlignet med samme måned året før.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne