Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når danskere og turister er ude og nyde sommeren i København er de lette at distrahere – og så slår lommetyvene til.

Derfor lancerer Københavns Kommune nu op til gadefesten Distortion kampagnen Pickpockets Love Distractions. Det sker i samarbejde med Københavns Politi, HORESTA og en lang række af byens store aktører, bl.a. Distortion, Natteravnene, Din Offentlige Transport (DOT), Illum, G4S, Frederiksberg Kommune, Espresso House og Strømma.

”Det er fantastisk, at vi i København oplever færre lommetyverier. Men ligesom i mange andre storbyer har vi stadig en udfordring og skal forsætte med at gøre livet surt for lommetyvene. Vi arbejder tæt sammen med politiet om at forebygge lommetyverier, så København fortsat er et trygt sted for københavnere og turister”, siger overborgmester Frank Jensen (S).

Ny hotelchef vil løfte Copenhagen Plaza

Sebastian Kamieniarczyk er ny General Manager på ProfilHotels Copenhagen Plaza. Med international erfaring skal han videreudvikle hotellets stærke profil.

Wonderful Copenhagen: Der er styr på turismen i København

København skal ikke sammenlignes med Barcelona og Venedig, lyder det fra Wonderful Copenhagens bestyrelse. De afviser, at hovedstaden lider under overturisme og peger på, at turismen giver markante økonomiske og samfundsmæssige gevinster.

Airbnb-svindel breder sig fra by til by

En mand har i flere år lejet lejligheder under falske navne og udlejet dem via Airbnb. Flere udlejere er blevet snydt og kæmper for at få deres boliger tilbage.

Log ind