To ud af tre hoteller uden for København øgede omsætningen i 2018. Flertallet af dem oplevede en vækst i forretningen på mere end 10 pct. Det viser tal fra HORESTA, skriver Finans.

”Det er glædeligt, at fremgangen for hotellerne nu også kan mærkes i provinsen, hvor man i mange år har haltet bagefter udviklingen i København. Hotellerne har investeret i at forbedre produktet, og det er medvirkende til fremgangen,” siger Katia Østergaard, adm. direktør i HORESTA.

Mere end halvdelen af hotellerne forbedrede indtjeningen sidste år. 22 pct. havde en markant fremgang i salget. Kun 25 pct. havde en svagere omsætningen i forhold til året før. Hoteller med under 100 værelser havde den største fremgang. Netop denne gruppe af overnatningssteder har haft det sværest siden finanskrisen for mere end 10 år siden.

Direktiv: Hoteller skal sikre sig, at anmeldelser brugt i markedsføring er korrekte

En efterhånden velkendt problemstilling er brugen af falske brugeranmeldelser, hvor et hotel for eksempel roses til skyerne af, hvad der viser sig at være opdigtede brugere. Men fremover bliver de erhvervsdrivende forpligtet til at sikre, at de brugeranmeldelser, som de anvender i deres markedsføring, ikke er falske, skriver Erhvervsministeriet.

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Stort dansk hotel har fundet ny direktør

Jan G. Larsen, den nuværende direktør for Storebælt Sinatur Hotel & Konference ved Nyborg, er fra årsskiftet ny i spidsen for Nyborg Strand Hotel & Konferencecenter, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne