To ud af tre hoteller uden for København øgede omsætningen i 2018. Flertallet af dem oplevede en vækst i forretningen på mere end 10 pct. Det viser tal fra HORESTA, skriver Finans.

”Det er glædeligt, at fremgangen for hotellerne nu også kan mærkes i provinsen, hvor man i mange år har haltet bagefter udviklingen i København. Hotellerne har investeret i at forbedre produktet, og det er medvirkende til fremgangen,” siger Katia Østergaard, adm. direktør i HORESTA.

Mere end halvdelen af hotellerne forbedrede indtjeningen sidste år. 22 pct. havde en markant fremgang i salget. Kun 25 pct. havde en svagere omsætningen i forhold til året før. Hoteller med under 100 værelser havde den største fremgang. Netop denne gruppe af overnatningssteder har haft det sværest siden finanskrisen for mere end 10 år siden.

Hotel kick-off

Sæt allerede nu kryds i kalenderen den 19. marts, når HORESTA afholder Hotel kick-off i trekantområdet!

Nærmere information om tid, sted og tilmelding vil komme snarest.

Hilton klar med nyt varemærke

Hilton har foreløbig 18 hotelvaremærker fordelt på 6.000 hoteller verden over. Hotellerne i 117 lande og territorier har samlet knap en million værelser. Og nu kommer der endnu et varemærke fra Hilton-koncernen, skriver Standby.dk.

Ny hotelchef på Montra Hotel Sabro Kro

Som et led i de organisatoriske ændringer der er sket i Montra Hotel A/S i 2019 kan virksomheden nu byde velkommen til Ture Lyhne som ny hotelchef på Montra Hotel Sabro Kro. Ture Lyhne kommer fra en stilling som Category Developer, Tulip Food Company/DC Foods.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne