Femhøj er en af i alt 12 lokale virksomheder, der igennem Bæredygtig Bundlinje har fået rådgivningshjælp til en grønnere forretningsplan og en bedre bundlinje, skriver Hornsherred Lokalavis.

Femhøjs medvirken i Bæredygtig Bundlinje har ud over besparelser nu også kastet en eftertragtet Green Key-certificering af sig. Green Key er turismens internationale miljømærke, der i Danmark håndteres af HORESTA

”Green Key-certificeringen betyder en hel del for vores lille virksomhed. Vi sparer penge, det er godt for miljøet, og så efterspørger flere og flere af vores gæster, at vi er grønne. Vi tror, at en grøn profil bliver et vigtigt kriterium hos dem, der booker kursus- og selskabslokaler i fremtiden”, siger Jacob Pfeiffer, der er medejer og daglig leder af Femhøj.

Trend: Spiselige vandkugler og bæredygtig emballage

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om udviklingen, hvad angår emballage og bæredygtighed.

Nye medlemmer strømmer til grøn turismecertificering

Ansvarlighed vægter tungere og tungere, når erhvervs- og ferieturisterne skal vælge både destination, overnatnings- og konferencested. Turismens miljømærke, Green Key, viser vej til de mest bæredygtige i erhvervet og for nyligt er en række nye medlemmer kommet til ordningen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne