Odense er måske bedst kendt som H.C. Andersens fødeby. Men Odense er også street food, festivaler og havnebad.

I disse år investeres der for 40 milliarder kroner i udviklingen af Danmarks tredjestørste by. Gamle torve genetableres, og nye byrum skyder op. Også turismen får et løft med investeringer på tæt på en milliard kroner i blandt andet nye hotel- og konferencefaciliteter og et eventyrhus om H.C. Andersen, som står færdigt i 2021.

”Der investeres historisk mange penge på at transformere Odense til en moderne storby. Udviklingen betyder, at det bliver en helt anden oplevelse at besøge Odense, og allerede nu er der meget nyt at opleve i byen. Det vil vi gerne fortælle turisterne,” siger specialkonsulent Søren Brønserud, VisitOdense.

Sammen med VisitDenmark har Odense udviklet kampagnen ”Moments in Odense”, som netop har som mål at vise det hyggelige, lokale liv, festivalerne og ikke mindst, selvfølgelig H.C. Andersen.

Har du fået læst?

Populær destination for madelskere: Voksende gastronomi-scene hiver turister til Vejle

De er sultne, vilde med mad og er villig til at rejse langt for at svinge hævekortet på dyre madoplevelser. Og så har de fået øjnene op for Vejle. Flere og flere såkaldte gastroturister sætter nålen i Vejle som maddestination. Det fortæller Treetop Restauranten, Restaurant Lyst og projektleder Maria Sommer fra VisitVejle, skriver Vejle Amts Folkeblad.

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne