Foruden deres kendte donuts laver kæderestauranten Dunkin’ også sandwichs og wraps til de morgensultene. Disse produkter skal nu være ’grønnere’, skriver CNBC.

”Vi vil i fremtiden se nærmere på plantebaseret protein”, fortæller adm. direktør David Hoffmann.

Indledningsvis var kædens morgenmadsfokus på at være billigere end konkurrenterne, men senest har virksomheden skiftet retning og udviklet en række kaloriefattige produkter.

Læs hele historien her.

Flyselskab serverer kaffe i spiselige kopper

Flyselskabet Air New Zealand serverer hvert år over otte millioner kopper kaffe ombord på deres fly, og selvom de bruger genbrugelige, plantebaserede kopper, så bliver de otte millioner kopper alligevel til en del affald om året, skriver EB.dk.

Fastfoodbranchen raser over afgiftstredobling

Det kan komme til at koste på den grønne omstilling, at regeringen fra 1. januar skyder afgiften på engangsservice i vejret, lyder det nu fra fastfoodbranchen. Især, når afgiften ikke differentierer mellem forskellige produkter af engangsservice, skriver Børsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne