Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mere end halvdelen af 18-65 årige foretager deres feriebeslutninger på baggrund af Instagram-opslag. Det viser en ny undersøgelse, skriver TravelWeekly.co.uk.
Næsten hver tredje svarede, at de bookede deres ferie ud fra, hvad der ville gøre sig godt på deres Instagram-profil.
Det er EasyJet, der har lavet undersøgelsen blandt 2.000 rejsende.
Instagram har blandt andet fået æren for, at nye turistemål har vundet frem. I 2009 var der for eksempel færre end 1.000, der tog den lange gåtur op til toppen af klippeformationen Trolltunga. I januar var seværdigheden dog tagget på flere end 100.000 billeder på Instagram.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025