Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mere end halvdelen af 18-65 årige foretager deres feriebeslutninger på baggrund af Instagram-opslag. Det viser en ny undersøgelse, skriver TravelWeekly.co.uk.
Næsten hver tredje svarede, at de bookede deres ferie ud fra, hvad der ville gøre sig godt på deres Instagram-profil.
Det er EasyJet, der har lavet undersøgelsen blandt 2.000 rejsende.
Instagram har blandt andet fået æren for, at nye turistemål har vundet frem. I 2009 var der for eksempel færre end 1.000, der tog den lange gåtur op til toppen af klippeformationen Trolltunga. I januar var seværdigheden dog tagget på flere end 100.000 billeder på Instagram.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024