De svenske og norske endags- og feriegæster har i årevis været blandt de allervigtigste kunder på hoteller, feriecentre, campingpladser og feriehuse i Frederikshavn kommune. Men den svage svenske og norske krone har gjort Danmark til et relativt dyrt feriemål.

Nu har rederiet Stena Line i samarbejde med Turisthus Nord taget kampen op mod udfordringen ved at iværksætte en storstilet kampagne, der sikrer svenske og norske færgepassagerer store rabatter på alt fra museumsoplevelser til frisk bagerbrød. Kampagnen bakkes op at et markedsføringsbudget på 6,8 mio. kr. i Sverige og Norge.

Kampagnen, der er døbt ”Golden Deals”, går i al sin enkelthed ud på, at rejsende med Stena Line til Danmark kan præsentere deres færgebilletter på museer, restauranter, oplevelsesparker osv., hvorefter gæsterne modtager klækkelige rabatter, der i størrelse modsvarer forskellen i kronekurs.

Her er Nordens største lufthavne - ét land dykker

Trods en opbremsning i væksten er Københavns Lufthavn fortsat den største i Norden. Lufthavnen i Kastrup havde godt 30,2 mio. rejsende sidste år og topper listen over de største nordiske lufthavne med solid afstand til Oslo og Stockholm, skriver Finans.dk.

Skagen og Sæby har Danmarks gladeste gæster

En ny undersøgelse fra Dansk Kyst- og Naturturisme har kortlagt feriegæsternes tilfredshed i 37 danske kystferiebyer, og resultatet er netop offentliggjort: Skagen kommer ud på en suveræn førsteplads og samtidig høster Sæby en lige så flot 2. plads.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne