De svenske og norske endags- og feriegæster har i årevis været blandt de allervigtigste kunder på hoteller, feriecentre, campingpladser og feriehuse i Frederikshavn kommune. Men den svage svenske og norske krone har gjort Danmark til et relativt dyrt feriemål.

Nu har rederiet Stena Line i samarbejde med Turisthus Nord taget kampen op mod udfordringen ved at iværksætte en storstilet kampagne, der sikrer svenske og norske færgepassagerer store rabatter på alt fra museumsoplevelser til frisk bagerbrød. Kampagnen bakkes op at et markedsføringsbudget på 6,8 mio. kr. i Sverige og Norge.

Kampagnen, der er døbt ”Golden Deals”, går i al sin enkelthed ud på, at rejsende med Stena Line til Danmark kan præsentere deres færgebilletter på museer, restauranter, oplevelsesparker osv., hvorefter gæsterne modtager klækkelige rabatter, der i størrelse modsvarer forskellen i kronekurs.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Pensionisternes feriebudget vokser

De ældre har fået flere penge mellem hænderne. Blandt andet fordi de har større pensionsopsparinger end tidligere.
Sådan lød forklaringen fra HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, da hun tirsdag morgen forklarede til TV2/News, hvorfor pensionisternes feriebudget er steget med 34 procent på ti år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne