1,6 gange om ugen. Det er antallet af gange, danskerne napper sig en kaffe, sandwich eller spiser ude, skriver Berlingske i avisens leder.

Og bliver vi i København, er antallet af café- og restaurantbesøg endnu højere. For københavnerne trækker i den grad statistikken op, viser tal fra HORESTA. Og mange københavnske gader er da også blevet regulære madgader, hvor cafeer og restauranter rykker ind, når stadigt flere butikker lukker.

Så danskerne er sultne. Og det samme må man sige, at kokke, investorer og kapitalfondene er. For hvor branchen for bare få år siden var præget af små enkeltmandsfirmaer, er café- og restaurantbranchen i lynfart ved at blive professionaliseret i en grad, så få andre kan matche væksten.

Restaurantbranchen er blevet så stor og indbringende. Og de store pengestærke aktører har nu for alvor meldt sig i kampen om de købestærke og sultne danskere.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne