Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
1,6 gange om ugen. Det er antallet af gange, danskerne napper sig en kaffe, sandwich eller spiser ude, skriver Berlingske i avisens leder.
Og bliver vi i København, er antallet af café- og restaurantbesøg endnu højere. For københavnerne trækker i den grad statistikken op, viser tal fra HORESTA. Og mange københavnske gader er da også blevet regulære madgader, hvor cafeer og restauranter rykker ind, når stadigt flere butikker lukker.
Så danskerne er sultne. Og det samme må man sige, at kokke, investorer og kapitalfondene er. For hvor branchen for bare få år siden var præget af små enkeltmandsfirmaer, er café- og restaurantbranchen i lynfart ved at blive professionaliseret i en grad, så få andre kan matche væksten.
Restaurantbranchen er blevet så stor og indbringende. Og de store pengestærke aktører har nu for alvor meldt sig i kampen om de købestærke og sultne danskere.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024