Bornholm har en mangfoldig gruppe af outdoor-aktører – kendetegnet ved mange små og få større virksomheder. I Vækstprojekt Bornholm har man arbejdet på at styrke outdoor-turismen på Bornholm gennem udvikling af fysiske rammer, infrastruktur, undersøgelser og samarbejde for at sikre vækst og beskæftigelse på øen. Som en del af projektet er der nu foretaget en analyse af potentialerne og mulighederne ved at etablere et fysisk outdoor-center på Bornholm.

Analysen er udarbejdet af ORANGE Elevator i samarbejde med Destination Bornholm. Midlerne er blevet bevilliget af Dansk Kyst- og Naturturisme og det tidligere Bornholms Vækstforum.

”Studiet viser, at vi er langt med arbejdet med outdoor-turisme, ikke mindst grundet dygtige erhvervsdrivende, som har vilje og lyst til mere. Allerede i dag rejser 16 % af de tilrejsende danskere efter outdoor-aktiviteter, og der er potentiale til meget mere. Et samlet Bornholm har en væsentlig opgave i at udbygge infrastruktur og services, der kan understøtte outdoor-turisme – særligt i efteråret, om vinteren og i foråret,” siger Pernille K. Lydolph, direktør Destination Bornholm.

Klar til årets Danish Travel Awards

For 24. gang arrangerer STANDBY.dk den årlige Danish Travel Awards, og det sker ved et gallaarrangement i Cirkusbygningen i København. Her vil aftenens konferencierer, TV 2-journalisterne Natasja Crone og Rasmus Tantholdt, i år afsløre vinderne af i alt 20 Danish Travel Awards, skriver Standby.dk.

Skal hoteller selv køre taxa med gæsterne?

Der er for lang ventetid på taxa, især uden for de større byer, skriver Erhverv+ Fyn. Og problemet er den nye taxalov, som har gjort det uattraktivt at køre taxature uden for byerne, hvor de fleste kunder er.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne