Bornholm har en mangfoldig gruppe af outdoor-aktører – kendetegnet ved mange små og få større virksomheder. I Vækstprojekt Bornholm har man arbejdet på at styrke outdoor-turismen på Bornholm gennem udvikling af fysiske rammer, infrastruktur, undersøgelser og samarbejde for at sikre vækst og beskæftigelse på øen. Som en del af projektet er der nu foretaget en analyse af potentialerne og mulighederne ved at etablere et fysisk outdoor-center på Bornholm.

Analysen er udarbejdet af ORANGE Elevator i samarbejde med Destination Bornholm. Midlerne er blevet bevilliget af Dansk Kyst- og Naturturisme og det tidligere Bornholms Vækstforum.

”Studiet viser, at vi er langt med arbejdet med outdoor-turisme, ikke mindst grundet dygtige erhvervsdrivende, som har vilje og lyst til mere. Allerede i dag rejser 16 % af de tilrejsende danskere efter outdoor-aktiviteter, og der er potentiale til meget mere. Et samlet Bornholm har en væsentlig opgave i at udbygge infrastruktur og services, der kan understøtte outdoor-turisme – særligt i efteråret, om vinteren og i foråret,” siger Pernille K. Lydolph, direktør Destination Bornholm.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Pensionisternes feriebudget vokser

De ældre har fået flere penge mellem hænderne. Blandt andet fordi de har større pensionsopsparinger end tidligere.
Sådan lød forklaringen fra HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, da hun tirsdag morgen forklarede til TV2/News, hvorfor pensionisternes feriebudget er steget med 34 procent på ti år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne