Der er et udtryk, der siger, at man kan elske noget til døde. Det er allerede ved at ske for europæiske byer som Barcelona og Venedig, hvor der nu er så mange turister, at de lokale indbyggere enten simpelthen flygter fra byen og bosætter sig andre steder, eller går til modangreb og for eksempel pifter udlejningscykler og turistbusser, skriver Berlingske.

Nu er turen kommet til Amsterdam, som sidste år havde besøg af 18 millioner turister. Og man forventer, at hvis man ikke gør noget drastisk, vil tallet i 2030 være steget til 42 millioner - halvtreds gange så mange, som der bor fast i den charmerende kanalby.

Tine Kastrup-Misir, kommunikationschef i Wonderful Copenhagen siger, at der ikke er tale om ”overturisme” i København som i Amsterdam; det er meget specifikke steder, hvor de lokale oplever, at der er for mange turister.

Har du fået læst?

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Mindre danske byer ser store Airbnb-stigninger til jul

Airbnb har netop offentliggjort sin årlige liste over de mest trendende destinationer for danskerne i juletiden. Top 10-listen indeholder destinationer, som sammenlignet med sidste år har oplevet den største vækst i danskernes bookinger via Airbnb for perioden omkring jul og nytår, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne