Der er et udtryk, der siger, at man kan elske noget til døde. Det er allerede ved at ske for europæiske byer som Barcelona og Venedig, hvor der nu er så mange turister, at de lokale indbyggere enten simpelthen flygter fra byen og bosætter sig andre steder, eller går til modangreb og for eksempel pifter udlejningscykler og turistbusser, skriver Berlingske.

Nu er turen kommet til Amsterdam, som sidste år havde besøg af 18 millioner turister. Og man forventer, at hvis man ikke gør noget drastisk, vil tallet i 2030 være steget til 42 millioner - halvtreds gange så mange, som der bor fast i den charmerende kanalby.

Tine Kastrup-Misir, kommunikationschef i Wonderful Copenhagen siger, at der ikke er tale om ”overturisme” i København som i Amsterdam; det er meget specifikke steder, hvor de lokale oplever, at der er for mange turister.

Har du fået læst?

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Hilton klar med nyt varemærke

Hilton har foreløbig 18 hotelvaremærker fordelt på 6.000 hoteller verden over. Hotellerne i 117 lande og territorier har samlet knap en million værelser. Og nu kommer der endnu et varemærke fra Hilton-koncernen, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne