Ude i den store verden er Danmark et forholdsvist ukendt land. Derfor er det en gave til dem, der forsøger at markedsføre Danmark som feriedestination, når danske restauranter markerer sig som nogle af verdens bedste, skriver Ritzau.

Turismeorganisationen VisitDenmark understreger betydningen af de gode restauranter, efter af Noma og Geranium tirsdag er blevet kåret som henholdsvis verdens næstbedste og femtebedste restaurant.

”Vi får sat Danmark på verdenskortet. Og det er ret vigtigt for os, for vi er ikke så kendte rundt omkring i verden. Her kommer vi virkelig på verdenskortet for god kvalitet, når det kommer til mad”, siger marketingdirektør i VisitDenmark Janne Grønkjær Henriksen.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne