New York Times rejseskribent, Sebastian Modak er blevet vist rundt af lokale Kit Sørensen, en ven af en ven, der også inviterede ham med hjem til sine forældre, der serverede farserede porrer, og det er igennem hende, at han blev optaget i Christian den fjerdes Laug. Det var ikke meldt ud til VisitAalborg, at New York Times kom, skriver Nordjyske. 

”Byen mangler at blive gearet til at tage internationale gæster. Kigger du på menuskilte uden for restauranter, så ser du ikke mange steder i dag, at de også har skrevet det på engelsk. Det sender et signal om, at når vores by tænker i turisme, så tænker de på Skandinavien - og ikke på USA og England, siger Kaare Fuglsang Bach Toft, chef for marketing og kommunikation i Visit Aalborg, der fortæller, at VisitAalborg lige nu har fokus på England og Holland. 

I Aalborg Lufthavn er Søren Svendsen ikke enig i, at Aalborg ikke er rustet til amerikanske turister. 

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne