Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskernes efterspørgsel på takeaway bliver ved med at stige, og trenden med at bestille mad online og få det leveret direkte til døren fortsætter. Det viser maj måneds vilde tal, hvor Just Eat slår egen rekord med 20 procent.
Salgstallene kulminerede Kristi Himmelfartsdag, hvor Just Eat og deres mange restaurantpartnere oplevede en vækst på 36 pct. sammenlignet med samme dag sidste år, som kun er overgået af 1. januar - årets uofficielle takeaway-dag.
”De høje tal skyldes, at maj måned har budt på ustadigt vejr, og det tiltrækker faktisk flere kunder. Danskerne er simpelthen mere villige til at klikke menuen hjem online, når de sidder inden døre i regnvejr. Vejret er derfor en del af forklaringen på maj måneds resultat”, siger Carsten Boldt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024