Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskernes efterspørgsel på takeaway bliver ved med at stige, og trenden med at bestille mad online og få det leveret direkte til døren fortsætter. Det viser maj måneds vilde tal, hvor Just Eat slår egen rekord med 20 procent.
Salgstallene kulminerede Kristi Himmelfartsdag, hvor Just Eat og deres mange restaurantpartnere oplevede en vækst på 36 pct. sammenlignet med samme dag sidste år, som kun er overgået af 1. januar - årets uofficielle takeaway-dag.
”De høje tal skyldes, at maj måned har budt på ustadigt vejr, og det tiltrækker faktisk flere kunder. Danskerne er simpelthen mere villige til at klikke menuen hjem online, når de sidder inden døre i regnvejr. Vejret er derfor en del af forklaringen på maj måneds resultat”, siger Carsten Boldt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Millionoverskud til Noma inden lukning på Refshaleøen
18-07-2025
-
HORESTA: Turistskat er en trussel mod lokal turisme
18-07-2025
-
Dragør og Skagen siger nej til UNESCO Verdensarv af frygt for overturisme
18-07-2025
-
HORESTA: Forslag om højere Airbnb-fradrag vil skade hotelbranchen
18-07-2025
-
Kampagner giver mærkbar effekt: Nordmænd vender blikket mod Nordvestkysten
18-07-2025