Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskernes efterspørgsel på takeaway bliver ved med at stige, og trenden med at bestille mad online og få det leveret direkte til døren fortsætter. Det viser maj måneds vilde tal, hvor Just Eat slår egen rekord med 20 procent.
Salgstallene kulminerede Kristi Himmelfartsdag, hvor Just Eat og deres mange restaurantpartnere oplevede en vækst på 36 pct. sammenlignet med samme dag sidste år, som kun er overgået af 1. januar - årets uofficielle takeaway-dag.
”De høje tal skyldes, at maj måned har budt på ustadigt vejr, og det tiltrækker faktisk flere kunder. Danskerne er simpelthen mere villige til at klikke menuen hjem online, når de sidder inden døre i regnvejr. Vejret er derfor en del af forklaringen på maj måneds resultat”, siger Carsten Boldt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025