Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskernes efterspørgsel på takeaway bliver ved med at stige, og trenden med at bestille mad online og få det leveret direkte til døren fortsætter. Det viser maj måneds vilde tal, hvor Just Eat slår egen rekord med 20 procent.
Salgstallene kulminerede Kristi Himmelfartsdag, hvor Just Eat og deres mange restaurantpartnere oplevede en vækst på 36 pct. sammenlignet med samme dag sidste år, som kun er overgået af 1. januar - årets uofficielle takeaway-dag.
”De høje tal skyldes, at maj måned har budt på ustadigt vejr, og det tiltrækker faktisk flere kunder. Danskerne er simpelthen mere villige til at klikke menuen hjem online, når de sidder inden døre i regnvejr. Vejret er derfor en del af forklaringen på maj måneds resultat”, siger Carsten Boldt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025