Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Han var manden, der bragte brunch til Danmark og siden skabte et netværk af københavnske caféer og restauranter. Nu - 30 år efter - fortsætter ekspansionen, og går alt vel, råder Torben Olsen, Københavns cafékonge, over flere end 20 spisesteder inden for de nærmeste år, skriver Berlingske.
Torben Olsen er ikke bleg for at give de gastronomiske toprestauranter en stor del af æren for, at det har været muligt at få succes på mange af hans spisesteder.
”Det gav os andre et kæmpe boost. Hvad de har gjort for Danmark, er helt vildt, og man burde næsten sætte Noma på finansloven. De, som kommer for at spise der, skal jo også spise alle de andre dage, og det har været godt for alle os andre,” siger Torben Olsen.
Og der er blevet mange flere muligheder i København end måske nogensinde før. Alene i perioden fra 2013 til 2017 kom der 577 nye restauranter i København, eller hvad der svarer til en vækst på næsten 35 pct. viser tal fra brancheforeningen HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026