Snart kan man smutte forbi sin lokale dagligvarebutik og købe en måltidskasse fra Homemate. I hvert fald hvis det står til direktør Niels Andreæ, som er i gang med at udbrede konceptet til detailkæderne, skriver FødevareWatch.dk.

"Vi er i tæt dialog med dem, vi gerne vil samarbejde med, men jeg vil helst vente med at sætte navn på, til de også er klar," siger Niels Andreæ, adm. direktør i Homemate.

Han pointerer dog, at det vil være landsdækkende kæder med mulighed for landsdækkende udbredelse, omend med små skridt ad gangen — og ikke 300 butikker på én gang. Selskabet ønsker desuden ikke udbredelse på bekostning af brandet, og derfor skal matchet være rigtigt.

Læs hele historien her.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Kantinedirektørs opråb preller af hos detailkæderne

Søren Kanne, der er divisionsdirektør i kantinekoncernen Coor, mener, at de danske dagligvareaktører i langt højere grad skal træffe valg for forbrugerne for dermed at spille en større rolle i forhold til at nedbringe fødevarebranchens klimaaftryk på kloden. Det opråb giver ikke umiddelbart genlyd hos de detailaktører på det danske landkort, som FødevareWatch har talt med.

Kantinekoncern vil se dagligvarehandlen tage mere ansvar

Økologi er ikke kun godt, og jordbær, blåbær og danske agurker i februar er decideret meningsløst. Det mener Søren Kanne, der er divisionsdirektør i service- og kantinekoncernen Coor, der er børsnoteret i Stockholm. Det skriver FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne