Simple Feast forsøger at finde fodfæste på det danske marked, og det koster selskabet mange millioner. Et nyt regnskab viser, at måltidskassefirmaet kommer ud af 2018 med et underskud på 40,1 mio. kr. mod minus 5,7 mio. kr. i 2017, skriver FødevareWatch.dk.

"Selskabet har i 2018 investeret i udvikling af produktet, operationelt blueprint, branding, IT-infrastruktur og øget vækst. Herudover har selskabet udbygget egne produktionsfaciliteter, som vil medføre, at hovedparten af selskabets produkter fremadrettet vil blive produceret i egne faciliteter," står der i ledelsesberetningen.

Simple Feast blev stiftet af Endomondo-iværksætterne Jakob Nordenhof Jønck og Thomas Ambus i 2014. De startede selskabet som et opskriftunivers, men valgte for to år siden i stedet at gå ind på måltidskassemarkedet.

Har du fået læst?

Kroer uden overnatning halter: - Mere stabilt når man har værelser

Har kroen ikke overnatningsmuligheder, er der større sandsynlighed for, at den har det svært. Tal fra Horesta viser, at gæster i dag søger efter kroer med værelser, når de begiver sig ud i det danske landsskab. Cheføkonom fra Horesta, Jonas Kjær, er overbevist om, at kroer uden værelser kæmper mere for deres penge.

Ny HORESTA-analyse: Denne hotelkategori har erhvervets største overskud

Fra 2016 til 2018 er resultatet før skat er faldet med 2,0 procentpoint hos det typiske hotel i Danmark, således at overskuddet ender med et plus på 3,3 pct. af omsætningen. Sådan lyder det i HORESTAs nye brancheanalyse, Hotel Market Report 2018/2019, der ser nærmere på det danske hotelerhverv.

Ny stor analyse: Lavere overskud på hotellerne i 2018

HORESTA har lanceret organisationens nye Hotel Market Report, som blandt andet viser, at det gennemsnitlige overskud på et dansk hotel, kro eller konferencecenter var i 2018 på 3,3 pct. af omsætningen. HORESTAs cheføkonom, Jonas Kjær, fortæller mere om resultaterne her.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne