Simple Feast forsøger at finde fodfæste på det danske marked, og det koster selskabet mange millioner. Et nyt regnskab viser, at måltidskassefirmaet kommer ud af 2018 med et underskud på 40,1 mio. kr. mod minus 5,7 mio. kr. i 2017, skriver FødevareWatch.dk.

"Selskabet har i 2018 investeret i udvikling af produktet, operationelt blueprint, branding, IT-infrastruktur og øget vækst. Herudover har selskabet udbygget egne produktionsfaciliteter, som vil medføre, at hovedparten af selskabets produkter fremadrettet vil blive produceret i egne faciliteter," står der i ledelsesberetningen.

Simple Feast blev stiftet af Endomondo-iværksætterne Jakob Nordenhof Jønck og Thomas Ambus i 2014. De startede selskabet som et opskriftunivers, men valgte for to år siden i stedet at gå ind på måltidskassemarkedet.

Har du fået læst?

Restauranterhvervets jagt efter de næste 15 mia. kr.

Restauranterhvervet har haft en gedigen omsætningsvækst på 11 mia. kr. over fem år til 45 mia. kr. sidste år. Og der er udsigt til fortsat fremgang i branchen, hvis det står til den seneste prognose fra Retail Institute Scandinavia, der dækker de kommende 10 år frem til 2029.

Kromand: ”Mentaliteten har ændret sig”

HORESTA fortæller til Euroman, at det er deres indtryk, at det går okay for de finere kroer, som blandt andet satser på et højt madniveau, mens det for de mere værtshuslignende kroer er en anden snak. I en rapport om danskernes udespisevaner fra 2018 fremgår det også, at besøgstallene for eksempelvis caféer er stigende, mens de er dalende for værtshuse og diskoteker.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne