Ifølge kendiskok Umut Sakarya, der ejer restauranterne Guldkroen og Guldgrillen i København, får mange restauranter samme forespørgsler fra bloggere og 'influencere', som gerne vil spise gratis, fordi de så kan lave lidt 'larm' og give 'insta-love', skriver EB.dk.

Han tvivler desuden på, at gratis måltider til bloggere har en reel værdi for ham, fordi man ikke kan være sikker på, om deres tusindvis af følgere er nogen, de har købt sig til.

”Jeg er jo ikke interesseret i likes fra folk, som bor i Bangladesh. De kommer jo aldrig til at købe stegt flæsk i min butik, siger Umut Sakarya til DR.

Her er branchens gazeller

En gazelle er en virksomhed, som i løbet af fire regnskabsår hvert år har haft positiv vækst og samlet set mindst fordoblet omsætningen over de fire år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne