Danske Core Hospitality bekræfter endnu et 200-værelses hotelprojekt i Norge. Denne gang udvider den danske hoteloperatør til Tromsø med Moxy Hotels, et varemærke, der er en del af en af verdens største hotelkæder, Marriott International.

”Vi er optagede af at tilbyde en unik hoteloplevelse, der differentierer sig fra markedets lokale brands. I Tromsø er naturoplevelserne vigtige, og vi har derfor valgt at bygge receptionen, barmiljøet og fællesområderne på øverste etage. På denne måde giver vi alle vores gæster mulighed for at nyde den fantastiske udsigt fra 11. etage, mens de nyder et godt måltid og lækre drinks fra baren”, fortæller Per Denker Sørensen begejstret, adm. direktør i det danske driftsselskab Core Hospitality.

Per Denker Sørensen, der samarbejder tæt med brandejeren, Marriott International, forklarer yderligere, at Moxy Hotels er blevet udviklet til rejsende, der søger prisvenlige hotelovernatninger uden at gå på kompromis med stilen.

”Ligesom i København vil vi i Tromsø appellere til såkaldte ’Fun Hunters’ ved at tilbyde store, sociale fællesområder, fyldt med underholdning, der lige så meget er til hotellets overnattende gæster som til lokalbefolkningen”, siger Per spændt.

Dette projekt er det tredje Moxy hotel, der åbner i Norge; det fjerde i Skandinavien. Marriott har allerede etableret sig i Oslo og København, mens endnu et er under udvikling i Bergen. 

Video: Hotel bruger utraditionel rekrutteringsmetode

Hvordan finder man de rigtige medarbejdere, som forstår filosofien bag et nyt hotelbrand, når virksomheden endnu ikke har set dagens lys på det danske marked? Denne udfordring stod Moxy Copenhagen med forud for hotellets åbning til marts.

Lille fremgang i hotelovernatningerne trods færre udlændinge

Havde de danske hoteller haft lige så mange norske overnatninger som sidste år i marts, så havde naboerne mod nord været det største udenlandske marked. Sådan forholder det sig dog ikke. Nye overnatningstal fra Danmarks Statistik viser et fald på hele 23,0 pct. i norske hotelovernatninger sammenlignet med 2018. Faldet i norske turister rammer særligt Region Nordjylland.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne