Alene sidste år kom der 1 mio. af dem til Danmark, har virksomheden bag portalen selv oplyst. Det kommer blandt andet cafeer, spisesteder og den almindelige detailhandel til gavn, skriver Berlingske.

Hos HORESTA anerkender man den positive effekt, som Airbnb- turisterne har for restauranter og cafeer, siger politisk direktør Kirsten Munch Andersen. Hun ser dog gerne, at man undersøger nærmere, hvor stor denne positive effekt mere præcist er. 

”Vi ved ikke, hvordan den private gæst agerer. Spiser de morgenmad på en lokal cafe, eller køber de morgenbrød hos bageren? Der er lavet nogle gennemsnitstal, der anslår, hvad deres forbrug er. Men der er ikke godt nok overblik over det endnu, og vi kunne godt tænke os at blive klogere på det. Både Airbnb og Booking.com favner jo mere og mere nu,” siger Kirsten Munch Andersen. 

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne