Den britiske Konkurrence- og Markedstilsyn (Competition and Markets Authority) har foretaget en analyse, der viser, at bookingportaler fortsat bryder reglerne for markedsføring, skriver Independent.co.uk.

I februar bad tilsynet ellers Expedia, Booking.com, Trivago, Hotels.com, Agoda og Ebooker om at stoppe med at presse kunderne ved at give dem et falsk indtryk af hotellets popularitet, ikke at vise den fulde pris fra start og ved at reklamere med falske rabatter. En ny analyse viser dog, at metoderne stadig bliver anvendt.

Bookingsiderne har fået til september til at rette op. Det betyder dog, at millioner vil blive snydt over sommeren, lyder det fra Rory Boland, der er rejseredaktør hos Which?

Læs hele historien her.

HORESTA: ”Glædeligt med stor svensk OTA-sejr”

Fredag kl. 13.00 lød afgørelsen. Patent- og markedsdomstolen i Sverige har dømt Booking.com til at betale 30 mio. kr. for brug af urimelige krav og prisklausuler i kontrakterne med hotellerne. HORESTAs svenske søsterorganisation, Visita, betegner udfaldet som en stor succes for både hoteller og forbrugere.

HORESTA frygter vækstpause for dansk turisme

HORESTA er alvorligt bekymret for, at dansk turisme mister momentum de næste to år. Både når det gælder markedsføringen af Danmark som destination og udviklingen af projekter, der kan styrke turisterhvervet.

Trend: App’en efter Facebook

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om Facebooks nye app ’Local’.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne