Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Om få uger munder længere tids flirten mellem VisitAarhus og VisitSilkeborg ud i ægteskab, når de to destinationer fusionerer. Fusionen sker i aftale med Silkeborg Kommune og på baggrund af den nye lov om erhvervsfremme og turisme, og beror samtidig på et væsentligt vækstpotentiale. Aarhusområdet og Silkeborg skaber tilsammen en større og mere energisk destination med storby, strand og naturskønt outdoor-univers i ét brand, der også er stærkt på møder og konferencer.
Begge Visit-organisationer glæder sig over udsigten til en fælles fremtid, der giver både gæster og destinationer flere muligheder.
”Sammen bygger vi en destination med større geografi, stærkere diversitet og flere muskler til at styrke turismen på tværs. Aarhus er et stort og internationalt brand, og fusionen vil øge Silkeborgs synlighed på den internationale scene. Det betyder også, at vores turismestrategi og vision om at gøre Silkeborg-Søhøjlandet til Danmarks Outdoor Hovedstad nu for alvor kommer ud at leve,” siger turistchef i VisitSilkeborg, Liselotte Nis-Hanssen.
Når Liselotte Nis-Hanssen den 1. juli bliver smedet sammen med VisitAarhus, bliver hendes skrivebord stående i Silkeborg. Også den lokaltforankrede gæsteservice fortsætter som hidtil. Således går fusionen først og fremmest ud på samarbejde om international markedsføring og fælles destinationsudvikling.
Det er anden gang på seks måneder, at Aarhus fusionerer. Omkring årsskiftet gik VisitAarhus sammen med Destination Djursland og bandt derved storby og kyst sammen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Millionoverskud til Noma inden lukning på Refshaleøen
18-07-2025
-
HORESTA: Turistskat er en trussel mod lokal turisme
18-07-2025
-
Dragør og Skagen siger nej til UNESCO Verdensarv af frygt for overturisme
18-07-2025
-
HORESTA: Forslag om højere Airbnb-fradrag vil skade hotelbranchen
18-07-2025
-
Kampagner giver mærkbar effekt: Nordmænd vender blikket mod Nordvestkysten
18-07-2025