I en ny byguide deler københavnerne ud af deres anbefalinger til byens aktiviteter og oversete attraktioner.

Væk fra de mere klassiske seværdigheder og typiske turistfælder for i stedet at give byens gæster en mere autentisk oplevelse af København.

Guiden er en del af projektet Facebook City Guides, der har til formål at kaste lys over de mange fællesskaber og inspirere til nye byoplevelser set gennem de lokales øjne, skriver Facebook i en pressemeddelelse.

”København har rigtig meget at byde på, og vi har alle vores favoritsteder. Det er fedt, at vi med guiden kan vise nogle af de mere oversete dele af byen frem,” siger Peter Münster, kommunikationschef for Facebook i Norden.

VisitHerning: ”Kan turisme, vækst og bæredygtighed gå hånd i hånd?”

Erhvervsminister Simon Kollerup (S) har netop igangsat processen med at udarbejde en ny turismepolitisk strategi med fokus på, at den fortsatte vækst i turismen skal ske på en bæredygtig måde, skriver Herning Folkeblad. Strategien forventes at kunne offentliggøres primo 2021. Ambitionen er, at Danmark skal være en af verdens mest bæredygtige turistdestinationer.

”Hotel” er åbnet i København: Ny vinbar sælger vin pr. gram

Ottos Hotel er, på trods af navnet, ikke et hotel. Det har det dog været. Bygningens lange historie har været vidt omkring, blandt andet brygger, en sadelmager og en øltapper har boet her og altså også et hotel med det navn, som nu bliver så smukt genbrugt, skriver MigOgKbh.dk.

Kendiskok udvider med kebabshop

Umut Sakarya går lidt andre veje end de klassiske flæskestegs-koncepter og udvider nu “imperiet” med en kebabshop. Den kommer til at hedde Guldkebab by Guldkroen, og åbner som en pop up 14. februar og frem til sommerferien på Nørrebro, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne