Et datatyveri af 339 mio. hotelgæsters pas- og kreditkortoplysninger er ikke gratis - heller ikke for Marriott, som lå inde med dataen og var udsat for angrebet. De har nu fået en bøde på 821 mio. kr. af Storbritannien, hvoraf 7 mio. af de ramte gæster kom fra, skriver Ritzau Finans.

Marriott har dog ikke tænkt sig at betale bøden lige med det samme. De vil forsøge at bestride den.

”Vi er skuffede over afgørelsen, som vi ikke bare lige vil betale. Vi beklager dybt, hvad der er sket. Vi tager privatlivets fred og vores gæster sikkerhed meget seriøst, og vi arbejder fortsat på at møde de høje krav, som vores gæster forventer,” siger Arne Sorenson, som er adm. direktør i Marriott, til Bloomberg.

Har du fået læst?

Marriott vil have større bid af MICE-markedet

Marriott Bonvoy Events’ hjemmeside – MarriottBonvoyEvents.com – skal fungere som et bredt favnende værktøj for møde- og eventplanlæggere. Den nye hjemmeside afløser Marriotts tidligere MICE-hjemmeside: Meetings Imagined, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne