Et datatyveri af 339 mio. hotelgæsters pas- og kreditkortoplysninger er ikke gratis - heller ikke for Marriott, som lå inde med dataen og var udsat for angrebet. De har nu fået en bøde på 821 mio. kr. af Storbritannien, hvoraf 7 mio. af de ramte gæster kom fra, skriver Ritzau Finans.

Marriott har dog ikke tænkt sig at betale bøden lige med det samme. De vil forsøge at bestride den.

”Vi er skuffede over afgørelsen, som vi ikke bare lige vil betale. Vi beklager dybt, hvad der er sket. Vi tager privatlivets fred og vores gæster sikkerhed meget seriøst, og vi arbejder fortsat på at møde de høje krav, som vores gæster forventer,” siger Arne Sorenson, som er adm. direktør i Marriott, til Bloomberg.

Har du fået læst?

Udenlandske hotelkæder myldrer til Danmark

Store internationale hotelkæder indtager i den kommende tid København og Danmark i stor stil, viser opgørelse. Inden for en periode på to år vil seks nye, globale hotelkæmper slå dørene op i København og Danmark, hvor selskaberne har fået øje på høje vækstrater i hotelbranchen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne