En række af de største sommerlande og udendørsforlystelser har øget omsætningen markant i de seneste fem år. I samme periode er indtjeningen løftet til nye højder.

Det fremragende sommervejr i 2018 er en del af forklaringen på væksten. Men også uden effekten af sommervarmen klarer forlystelserne sig bedre. Det skyldes bl.a., at flere af attraktionerne har arbejdet målrettet på at blive mindre afhængige af vejret og udnytte ydersæsonerne bedre.

Tivoli har siden 2013 øget omsætningen med 30 pct., og forlystelsesparken midt i København er blevet en milliardforretning. Det er resultatet af en bevidst strategi.

”Vores mål er at blive en helårsvirksomhed, som er mindre afhængig af vejret. Det er den strategi, vi arbejder efter, og det har givet resultat,” siger Dorthe Barsøe, underdirektør for brand og kommunikation i Tivoli.

Tivoli står selv bag nyt Tivoli Food Hall-madstade

Tivoli åbner nu for første gang eget madstade i Tivoli Food Hall. Det er noget, Tivoli længe har ønsket at gøre for at kunne afprøve nye koncepter, som her med skaldyr, og derfor har Tivoli set bort fra rækken af ansøgere på ventelisten.

Tivoli vil løfte salg af mad og drikke med bredere udbud

Tivolis nye general manager for food&beverage Jakob Harreby Volquards har siddet i direktørstolen siden oktober 2019, og selv om han ikke vil komme ind på fremtidens konkrete tiltag, har han dog spottet, hvad der skal gøres anderledes for at optimere indtjeningen på segmentet.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne