Forbrugerombudsmanden har politianmeldt Crazy Daisy Haderslev ApS for at målrette reklamer for arrangementer med alkohol mod unge under 18 år. Det er ulovligt ifølge markedsføringsloven og kan udløse en bøde.

Billeder af eller omtale af alkohol i reklamer, som retter sig mod unge under 18 år, er ulovlige. Alligevel har Crazy Daisy i Haderslev i seks opslag på Facebook reklameret for arrangementer med billige øl, shots og drinks.

For eksempel skrev diskoteket om et arrangement: ”Alder: 16+”:

”Billetten fungerer også som drinksbillet til én forfriskning. Vi står klar med helstegt pattegris, kolde fadøl og den bedste musik, der kan nydes under åben himmel.”

Har du fået læst?

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Helsingør truer med turismeexit

Et enigt kultur- og turismeudvalg i Helsingør, der repræsenterer et massivt flertal i byrådet, står bag en anbefaling om, at Helsingør Kommune bliver en del af turismesamarbejdet i Wonderful Copenhagen (WoCo), og borgmester Benedikte Kiær (K) skal anbefale de øvrige ejere af VisitNordsjælland i form af kommunerne Halsnæs, Fredensborg, Gribskov og Hillerød, at man i fællesskab lægger sig under WoCo's paraply, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne