Forbrugerombudsmanden har politianmeldt Crazy Daisy Haderslev ApS for at målrette reklamer for arrangementer med alkohol mod unge under 18 år. Det er ulovligt ifølge markedsføringsloven og kan udløse en bøde.

Billeder af eller omtale af alkohol i reklamer, som retter sig mod unge under 18 år, er ulovlige. Alligevel har Crazy Daisy i Haderslev i seks opslag på Facebook reklameret for arrangementer med billige øl, shots og drinks.

For eksempel skrev diskoteket om et arrangement: ”Alder: 16+”:

”Billetten fungerer også som drinksbillet til én forfriskning. Vi står klar med helstegt pattegris, kolde fadøl og den bedste musik, der kan nydes under åben himmel.”

Har du fået læst?

Dansk barkæmpe køber op i Aarhus

Opkøbsivrige Rekom Group har netop fået fangst igen. Selskabet overtager London Bar i Aarhus, ifølge CVR-registret. Det er stifter af cocktailbaren Steffan Trie, der sælger baren, skriver FødevareWatch.dk.

Fodboldspiller lukker sit værtshus

Det såkaldt brune værtshus findes stadig flere andre steder i Horsens, men ånden og kammeratskabet fra knap 53 år i røg og damp på ét af de ældste af dem, Børsen, forsvandt søndag 5. januar, da indehaver Philip Bank serverede den sidste pilsner, skriver EB.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne