Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Forbrugerombudsmanden har politianmeldt hjemmesiden Sweetdeal for vildledende markedsføring om priser på hotel- og kroophold, skriver Berlingske.

Forbrugerne blev på siden præsenteret for en pris, men først senere oplyst om diverse tillæg, som blev lagt oveni prisen. Det var blandt andet miljø-, sæson- og weekendtillæg. Det betød, at nogle af opholdene ikke var mulige at få til den pris, som de først stod til.

Hos Horesta politisk direktør Kirsten Munch Andersen sig over sager, hvor forbrugere ikke får, hvad de forventer at have betalt for, når de har købt gennem dealsites.

”Det er vigtigt, at de priser og betingelser, som bliver markedsført, holder vand. Det kan kun være i alles interesse, at man får en god oplevelse. Vi kan kun tage afstand fra vildledende markedsføring,” siger Kirsten Munch Andersen.

HORESTA fremhæver erhvervsvenlighed i KV25-katalog

Mere smidige byggetilladelser og bedre vilkår for udeservering kan styrke oplevelseserhvervet lokalt. I HORESTAs nye KV25-katalog peges på to forslag, som kan styrke bylivet og forbedre vilkårene for virksomheder i branchen.

Tak for en inspirerende HORESTA Årsdag 2025!

Hotel-, restaurant- og turismeerhvervet var torsdag samlet i Øksnehallen til en dag fyldt med inspiration, indsigt og god energi, da HORESTA Årsdag 2025 løb af stablen. Tak til de rekordmange deltagere, der var med til at skabe en uforglemmelig dag!

Log ind