Den amerikanske restaurantkæde Chipotle Mexican Grill har skubbet i retning af flere online bestillinger, mere sund mad og friske ingredienser, og det betaler sig.

I årets andet kvartal vokser omsætningen 13 pct. til 1,43 mia. dollar, hvilket er over analytikernes forventninger. Onlinesalget blev næsten fordoblet og står nu for 18,2 pct. af omsætningen mod 15,7 pct. i det foregående kvartal.

Selskabet melder om sundere måltider som paleo, keto og veganske salater samt online-muligheder som "lifestyle bowls" har været med til at tiltrække flere kunder.

Har du fået læst?

Fastfoodbranchen raser over afgiftstredobling

Det kan komme til at koste på den grønne omstilling, at regeringen fra 1. januar skyder afgiften på engangsservice i vejret, lyder det nu fra fastfoodbranchen. Især, når afgiften ikke differentierer mellem forskellige produkter af engangsservice, skriver Børsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne