Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den amerikanske restaurantkæde Chipotle Mexican Grill har skubbet i retning af flere online bestillinger, mere sund mad og friske ingredienser, og det betaler sig.

I årets andet kvartal vokser omsætningen 13 pct. til 1,43 mia. dollar, hvilket er over analytikernes forventninger. Onlinesalget blev næsten fordoblet og står nu for 18,2 pct. af omsætningen mod 15,7 pct. i det foregående kvartal.

Selskabet melder om sundere måltider som paleo, keto og veganske salater samt online-muligheder som "lifestyle bowls" har været med til at tiltrække flere kunder.

AI i drive-thru skaber udfordringer for Taco Bell

Kædens stemmestyrede AI skulle effektivisere drive-thru-bestillinger, men har vist sig at være sårbar over for misbrug. Nu strammer Taco Bell kontrollen og lægger op til øget menneskelig overvågning.

Log ind