Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nicheturismen vokser sig større disse år, hvor turister i højere og højere grad vil være individuelle og sammensætte unikke ferieoplevelser, der matcher deres interesser.
Senest er man også begyndt at få øjnene op for lystfiskere som turismesegment i dansk turisme. Særligt på det tyske marked er der spændende vækstmuligheder, og derfor søsætter VisitDenmark en stor markedsføringskampagne i 2019 for at tiltrække flere tyske lystfiskere til Danmark.
I Turisthus Nord har man tidligere haft fokus på lysfiskerturismen, men nu skaleres indsatsen op og Turistdirektør René Zeeberg ser et stort vækstpotentiale særligt i ydersæsonen:
”Vi ser nogle enormt spændende vækstmuligheder i lystfiskerturismen, da lystfiskere gerne rejser i skuldersæsonen såvel forår som efterår, og de har typisk en relativ lang opholdslængde i forhold til andre turister.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024