Anette Hellmund Werenskiold har gennem de sidste 6 år ført VisitLillebælt gennem en digital transformation og løftet turismen i Lillebælt-området ind i den digitale tidsalder, skriver Kursuslex.

Hendes opgaver har blandt andet bestået i at udvikle strategi og koncept for flere online indsatser, som har båret frugt i form af stigning i områdets overnatningstal, markant vækst af oplevelser via bookingplatformen og øget kendskab til området generelt.

Lillebælt-området er i perioden blevet markant mere synlig på landkortet for både ferie - og erhvervsturister, sidstnævnte gennem en opbygning af erhvervsturismesamarbejde på tværs af bæltet under brandet MeetingLillebælt. VisitLillebælt går nu i gang med at finde en ny turistchef.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Pensionisternes feriebudget vokser

De ældre har fået flere penge mellem hænderne. Blandt andet fordi de har større pensionsopsparinger end tidligere.
Sådan lød forklaringen fra HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, da hun tirsdag morgen forklarede til TV2/News, hvorfor pensionisternes feriebudget er steget med 34 procent på ti år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne