Blandt verdens forlystelseshaver er konkurrencen skarpest indenfor de kørende forlystelser, hvor ny teknologi skaber nye muligheder. I en traditionsrig park som Tivoli med omkring 25 kørende forlystelser, alle ejet af Tivoli, er det vigtigt at nye forlystelsesmaskiner kan give gæsterne de forventede sus.

Og nu er Tivoli klar med nogle af sine investeringer i år. Mens Tivoli de seneste fem år har investeret cirka 200 millioner kroner i nye forlystelsesområder, som skal tiltrække flere gæster, bliver den samlede investering i år cirka 100 millioner kroner. De nye tiltag får løbende premiere gennem året.

Tivoli erstatter samtidig en række ældre forlystelser. Der kommer blandt andet antennefri radiobiler og rutsjebanen Odinexpressen erstattes efter omkring 30 millioner gæsteture siden åbningen i 1985 – i stedet kommer Mælkevejen, en ny forlystelse fra samme leverandør, tyske Mack. Mælkevejen bliver en del højere end Odinexpressen og åbner efter planen til Jul i Tivoli 2019.

HORESTA til Folkemødet: Her er debatterne

Folkemødet er Danmarks politiske festival, og HORESTA tager denne uge organisationens mærkesager med til Allinge for at sætte fokus på erhvervets rammevilkår og potentiale. I en række debatter vil repræsentanter fra HORESTA blandt andet debattere skatteforhold, kvinder i kokkefaget, taxikørsel, vilkårene for danske attraktioner og meget mere.

HORESTA: ”Turisterhvervet har stadig gakkede afgifter”

Et flertal i Folketinget vil rydde op i en række afgifter, som falder i kategorien ’gakkede’. Det fortalte skatteordførerne Andreas Steenberg (RV) og Dennis Flydtkjær (DF) samt skatteminister Karsten Lauritzen (V), da HORESTA tirsdag havde inviteret dem på besøg i Tivoli. Blandt de gakkede afgifter var gevinstafgiften for forlystelsesparker, som også kaldes ’bamseafgiften’.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne