Mens de fleste brugte 1. januar på langs, var der andre, der måtte løbe ekstra stærkt - nemlig takeaway-portalen Just Eat og deres 2.400 restaurant partnere. Danskerne klikkede nemlig hele 140.000 måltider hjem på årets første dag, skriver Just Eat i en pressemeddelelse.

Antallet af takeaway bestillinger 1. januar 2019 udgør en markant stigning sammenlignet med 1. januar sidste år, og Google Trends viser da også, at Just Eat var det tredje mest googlede ord i Danmark på 1. januar 2019. Men det er ikke kun til nytår, at danskerne har trang til takeaway. Hvis man kigger på hele 2018, oplevede Just Eat en vækst på over 10% procent sammenlignet med året før.

Trend: Sådan ser fremtiden ud for råvarer i storbyen

Værdien er dobbelt. Man får helt friske råvarer produceret lokalt, så mindskes transporten, og det er endvidere også muligt at få lokale råvarer og diverse microgreens, der normalt ikke dyrkes i området.

Enighed om samarbejde mellem Just Eat og Takeaway.com

De to takeaway-platforme Just Eat og Takeaway.com er blevet enige om at gå sammen i et nyt fælles selskab under navnet Just Eat Takeaway.com. Det oplyser Just Eat til børsen i London, hvor selskabet er noteret, skriver Ritzau.

Hotel leverer hundehvalpe til værelset

”Er det roomservice? Jeg vil gerne bestille en hvalp.” Sådan kan det snart komme til at lyde på Kimpton Hotel Monaco i Denver, USA. De har nemlig opfundet en ny tilbudspakke til deres gæster, 'Puppies + Prosecco', hvor man får sendt en omgang bobler op til værelset – og en håndfuld nuttede hundehvalpe, skriver EB.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne