Mens de fleste brugte 1. januar på langs, var der andre, der måtte løbe ekstra stærkt - nemlig takeaway-portalen Just Eat og deres 2.400 restaurant partnere. Danskerne klikkede nemlig hele 140.000 måltider hjem på årets første dag, skriver Just Eat i en pressemeddelelse.

Antallet af takeaway bestillinger 1. januar 2019 udgør en markant stigning sammenlignet med 1. januar sidste år, og Google Trends viser da også, at Just Eat var det tredje mest googlede ord i Danmark på 1. januar 2019. Men det er ikke kun til nytår, at danskerne har trang til takeaway. Hvis man kigger på hele 2018, oplevede Just Eat en vækst på over 10% procent sammenlignet med året før.

Forskerhold har skabt en printer, der kan tage nordisk mad til et nyt niveau

Danmark er for længst blevet anerkendt for sine fine råvarer, sit økologiske snit, sin høje fødevaresikkerhed og sit nordiske køkken i verdensklasse. Teknologisk set har vi derimod ikke skabt det store på den internationale madscene, men det er et dansk forskerhold nu i færd med at lave godt og grundigt om på, skriver Finans.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne