De fleste odenseanere har efterhånden hørt om eller været på Tinderbox Festival, som til juni afholdes for femte gang. Til den seneste festival i juni 2018 var der 132.000 gæster fordelt over tre dage, hvilket er en fremgang på 30.000 sammenlignet med 2017, skriver Fyens.dk.

De ekstra gæster har øget omsætningen markant, viser en rapport, som Odense Kommune har fået lavet. Rapporten offentliggøres torsdag. Her konkluderes det, at Tinderbox 2018 gav byens virksomheder en omsætning på 44,7 millioner kroner. 24,3 millioner kroner mere end i 2017.

”Det er imponerende, at Tinderbox 2018 har skabt så stor omsætning. Det viser, at vi i Odense har fået opbygget en god festival, som appellerer bredt. Selskabet bag Tinderbox giver os en meget flot festival, og som kommune bakker vi festivalen økonomisk op”, siger borgmester Peter Rahbæk Juel (S).

Har du fået læst?

Kom til gå-hjem-møde om den nye ferielov

Hvad kommer den nye ferielov til at betyde for din virksomhed? Det kan du blive meget klogere på, når HORESTA holder gå-hjem-møde om den nye ferielov, der træder i kraft den 1. september 2020 med en overgangsordning fra 1. september 2019.

Analyse: Dansk turisme topper 100 mia. kr.

VisitDenmark har fremlagt en række nøgletal for dansk turisme, og de viser blandt andet, at dansk turisme omsætter for mere end 108 mia. kr. Samtidig står erhvervet for 3,7 pct. af den samlede danske eksport.

Kassemester: Sådan driver man 80 spisesteder på Roskilde Festival

I disse dag blæser musikken for 130.000 glade gæster på årets Roskilde Festival. Over 80 madboder og restauranter sørger for, at festivalgængernes sult og tørst bliver stillet i en fart. Det kræver logistik, hastighed og mange hænder, fortæller Lasse Peters, direktør for OnlinePOS, som leverer kassesystemet til alle festivalens spisesteder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne