De fleste odenseanere har efterhånden hørt om eller været på Tinderbox Festival, som til juni afholdes for femte gang. Til den seneste festival i juni 2018 var der 132.000 gæster fordelt over tre dage, hvilket er en fremgang på 30.000 sammenlignet med 2017, skriver Fyens.dk.

De ekstra gæster har øget omsætningen markant, viser en rapport, som Odense Kommune har fået lavet. Rapporten offentliggøres torsdag. Her konkluderes det, at Tinderbox 2018 gav byens virksomheder en omsætning på 44,7 millioner kroner. 24,3 millioner kroner mere end i 2017.

”Det er imponerende, at Tinderbox 2018 har skabt så stor omsætning. Det viser, at vi i Odense har fået opbygget en god festival, som appellerer bredt. Selskabet bag Tinderbox giver os en meget flot festival, og som kommune bakker vi festivalen økonomisk op”, siger borgmester Peter Rahbæk Juel (S).

Har du fået læst?

Sticks'n'Sushi må skrue ned for vækstblusset

Sticks'n'Sushi tager en dyb indånding efter flere års høj vækst. Den succesfulde sushi-kæde kommer ud af året med underskud og sætter de helt store ekspansionsplaner på pause. Fokus er nu på de tre kernemarkeder: Danmark, Storbritannien og Tyskland, skriver Berlingske.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne