De nordiske lande må gå sammen for at få netgiganter som Google og Facebook til at betale mere i skat. Opfordringen kommer fra den norske hotelejer og investor Petter Stordalen ifølge Ritzau, skriver Berlingske.

Stordalen, der ejer hoteller i blandt andet København, siger til den norske avis Klassekampen, at selskabernes praksis med at slippe billigt i skat er en trussel mod det norske velfærdssamfund og norske virksomheder. Som eksempel nævner Stordalen, at han betaler 80-100 millioner norske kroner om året for at annoncere via Google. Tidligere blev annoncekronerne brugt på norskejede aviser.

”Hvor meget tror du, at Google betaler til fællesskabet? De fjerner grundlaget for det, som mange norske virksomheder beskæftiger sig med, men de giver intet tilbage til velfærdsstaten,” siger han.

HORESTA frygter vækstpause for dansk turisme

HORESTA er alvorligt bekymret for, at dansk turisme mister momentum de næste to år. Både når det gælder markedsføringen af Danmark som destination og udviklingen af projekter, der kan styrke turisterhvervet.

Trend: App’en efter Facebook

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om Facebooks nye app ’Local’.

Nyt hotelbyggeri til en milliard kroner skudt i gang

Foreløbig er der tale om et kæmpe hul i jorden. Men går alt efter planen vil 604 hotelværelser med tilhørende konferencefaciliteter om små to år være skudt op ved siden af Clarion-hotellet i Københavns Lufthavn.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne