I perioden 2019-2020 kommer der 6000 nye værelser på det københavnske hotelmarked, og ser man lidt længere frem, er niveauet på omkring 10.000 værelser. I dag er der 16.000 hotelværelser i København centrum, skriver Børsen.

Netop i dette scenarie har den norske rigmand Petter Stordalen valgt at gå ind på det københavnske hotelmarked med et erklæret mål om at få fat i 20 pct. af markedet. Han ejer bl.a. Nordic Choice. Konkurrenten Brøchner Hotels har respekt for Stordalens entré, men siger dog:

"Timingen kunne godt have været bedre. Hotelåbningerne kunne godt have ligget lidt mere spredt," siger adm. direktør Karim Nielsen fra Brøchner Hotels.

App viser vej til økologiske spisesteder

I 2019 har Fødevarestyrelsen fejret 10-året for Det Økologiske Spisemærke med både nyt grafisk design og landsdækkende forbrugerkampagne. Et af kampagnens budskaber har været at sætte spot på appen ”Økologiske Spisesteder”, der viser vej til restauranter, cafeer og hoteller med Det Økologiske Spisemærke.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne