Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
1.300 kroner var den samlede pris, da Emil Rossing lagde syv nætter på et hotel i Madrid i kurven på udlejningsportalen Hotels.com. Men efter at bookingen var gået igennem, og han modtog reservationsbekræftelsen, var beløbet pludselig steget til mere end det dobbelte, skriver Politiken.
Gebyrer som destinationsafgift, ekstra energiafgift, sæsonjusteret opvarmningsafgift og leje af håndklæder og lagner, der alt sammen løb op i en ekstraudgift på 2.400 kroner, som skulle betales til hotellet ved ankomst.
Forbruger Europa ser Lars Arent en klar udfordring i det givne eksempel.
”Som forbruger skal du kende den totale pris, inden du accepterer et køb. Det gælder også alle gebyrer og moms”, forklarer Lars Arent.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Brøchner Hotels åbner nyt hotel opkaldt efter grundlæggeren
11-11-2025
-
Sunset Boulevard-direktør stopper efter 12 år
11-11-2025
-
HORESTA: Region Sjælland i front på hotelovernatninger i september
11-11-2025
-
Marriott og CodeNode indgår nyt konferencesamarbejde i København
11-11-2025
-
Bone’s vil udvide med nyt koncept på tidligere Jensens-lokationer
11-11-2025
-
Isbar med kunst og arktiske cocktails åbnet midt på Strøget
11-11-2025
-
Strammere regler for korttidsudlejning får opbakning fra ejendomsbranchen
11-11-2025