Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det var onsdag en historie i landsækkende medier, at VisitAarhus har valgt at byde overnatningsplatformen Airbnb indenfor og dermed sidestille private udlejere med hoteller.

Det blev samtidig beskrevet som ”første gang, at en dansk turistorganisation og den førende platform for privat udlejning går sammen i et partnerskab”, men det passer ikke, oplyser Rasmus Jerver, direktør i Visit-Aalborg, der allerede i 2016 havde et partnerskab med Airbnb, der - så vidt direktøren kan se - ikke adskiller sig fra det i Aarhus.

”Airbnb var partnere i VisitAalborg i 2016, hvor de ligesom de øvrige partnere betalte for partnerskab og fik reklame”.

11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme

Regeringen tager første skridt i ny satsning på kulturturisme med konkrete anbefalinger og millionbevilling fra turismereserven. Fokus er på helårsturisme, samarbejde og international markedsføring.

Log ind