Flere virksomheder laver bevidst tiltag, som skal gøre dem »instagramvenlige« og lokke influencers til, så de uopfordret deler billeder af virksomhedens produkter. Det er ifølge Jacob Mouritzen, ekspert i sociale medier og businesspartner i kommunikationsbureauet Mindshare, en rigtig god forretning, skriver Berlingske.

”Det er en helt bevidst strategi, at virksomheder laver nogle tiltag, som skal få influencers og andre kunder til at komme forbi og tage billeder. Der er restauranter, som tilbyder lyssætning i bordene, så man kan tage det perfekte billede af maden, og der er en bar i England, som har lavet et vægmaleri, der er meget Instagram-venligt. Baren har aldrig haft flere kunder, end den har nu,” siger Jacob Mouritzen.

Flere danske hoteller indretter ifølge Nadeem Wasi, medlemschef i Horesta, helt bevidst Instagram-venlige værelser og lobbyer. Nogle hoteller i Odense fokuserer eksempelvis på H.C. Andersen i deres indretning, da de har fundet ud af, at det får asiatiske gæster til at hive kameraet op af lommen.

Hoteldirektør: ”Vi skal samarbejde om byen”

Inden 2021 er omme, vil København med al sandsynlighed have 7.700 hotelværelser mere, end byen har nu, skriver Berlingske. Det svarer til en stigning på over 40 procent på blot tre år, og det stiller krav til, at man udvikler byens turisme i et tæt samarbejde mellem hoteller og turistorganisationer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne